Így beszélgess a kamaszoddal a bizonyítványáról

Egy biztos: másként kell a mai kamaszokkal kommunikálni, nemcsak azért, mert már „más világ van”, hanem mert minden egyes beszélgetéssel vagy közelebb hozod magadhoz vagy eltávolítod.

A minap végigkérdeztem a tanítványaimat, hogy mennyire elégedettek a bizonyítványukkal. Egy részük elégedett volt, de volt olyan is, aki azt mondta, hogy egy-két tárgy sikerülhetett volna jobban is. Aztán az elégedetlenekkel elkezdtem arról beszélgetni, hogy mitől lehetne jobb jegyük a rosszul sikerült tantárgyakból. Persze általános dolgokat mondtak, jobban kellene figyelni, megcsinálni a házi feladatokat, feltölteni őket időben stb. Volt olyan, akivel konkrét tervet állítottunk fel, hogy mitől lehetne jobb 2. félévben a bizije. Na. Erről fogok ma írni, hogy lehet(ne) ezt jól csinálni. Persze, semmi sem szentírás, nincs kőbe vésve semmi. Csak a cél. Ha a cél jól megvan határozva, akkor már csak az odavezető utat kell jól kidolgozni, különben menetközben elvész a motiváció.

HA JÓ BIZONYÍTVÁNYT VISZ HAZA…

Ha a kamaszod jó bizonyítványt vitt haza, mindenképpen dicsérd meg, és erősítsd benne a tudatot, hogy ezt ő érte el. Használj pozitív megerősítést, erről itt olvashatsz bővebben.

HA ROSSZ BIZONYÍTVÁNYT VISZ HAZA…

👉 Semmiképpen se szidd le! Ahogy fentebb írtam, minden beszélgetéssel közelítetek egymáshoz vagy elátvolodtok egymástól.

👉 Beszéljétek át, mi vezetett a bukásig!

👉 Koncentráljatok a jövőre! Tűzzetek ki egy nagy célt, mondjuk, a 2. félévben egy teljes jegyet javít.

👉 Bontsátok le apró lépésekre: sokszor azért nem tudnak jobban teljesíteni a kamaszok, mert nem tudják, hol kezdjék el (főleg a figyelemzavarral küszködők).

👉 A másik, hogy segíteni kell őket, hogy ne vesszenek el az apró részletekben: töltsék le a telefonjukra a Google Tasks alkalmazást, amelyben a napi vagy heti aktuális feladataikat ütemezhetik. A másik applikáció a Google naptár, amelybe beírhatják a témazárókat, de úgy, hogy az alkalmazás már egy héttel korábban figyelmeztessen a dolgozatra való készülésre. Egy nappal korábbra tenni egy témazáróra való felkészülést nem túl jó ötlet.

👉 Adj neki pozitív megerősítést, hogy milyen jó, hogy meg tudtátok együtt beszélni, és nem veszekedés lett a vége.

👉 Később többször nézzetek rá, hol tart a lépések megtételében!

👉 Buzdítsd a tanár vagy okosabb osztálytársak felkeresésére, ha nem ért valamit!

Ha pedig együtt akarsz vele tanulni, hallgasd meg Petkes Csaba tanulásmódszertani szakértővel készített interjúmat!

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.